Antik Roma Paraları Tarihi

Roma sikkeleri nasıl belirlenir

Özet:
  • Kullanılan tanımlayıcı terimler.
  • Giysi, kron ve büst yönelimleri.
  • İmparator tarafından tutulan nesneler.
  • Efsaneleri ve işaretleri okuyun ve anlayın.
          - Bir efsane oku.
          - Nane izleri.
  • Birimler ve tarihçesi.
  • Alegoriler ve tanrılar.
  • Para basma teknikleri ve kazara basmalar.
         - Melezler
         - Grev yapar.
         - Şok ölür.
         - Kırık kalıplar.
         - Engellenen kalıplar.
       Boşluk hataları
         - Karışım metalleri ile homojenlik hataları.
         - Çift ağırlık.
  • Darphane ve izleri.
  • İl paraları.
  • Koruma durumları.
  • Kitaplar ve kaynakları.

Kullanılan tanımlayıcı terimler


 Koleksiyoncularla görüştüğünüzde, paraya yazılan kelimeleri ve kısaltmaları tanımlamak için "başlık" olarak da adlandırılan "efsane" den bahsedeceksiniz. Pürüzsüz ve kayıt dışı kısmı belirten para biriminin "alanından" bahsedeceğiz. Grenetis, madeni para çevresindeki küçük noktaları ifade eder (fotoğrafa bakın). Göğüs açık bir şekilde portreyi gösterir ve kıyafetlerin, kronların, mücevherlerin ve eşyaların tanımını ima eder. Eğer birisi size madalyonun büstü ne olduğunu sorarsa, imparatorun adını vermenizi beklemez, ama: taç, bez ... ve hatta yönlendirme. Aşağıdaki fotoğraftaki örnek için, İmparator Britannicus'un bir "büstü bareheaded, bol dökümlü ve sola döndü".
 Tamamlamak için, bir kelime birkaç farklı unsur için buluşacak, "tip" kelimesidir. Bu konuda özel bir rol yapmak istiyorum çünkü bu kelimenin kullanımı yeni başlayanlar ve hatta bazen ileri düzey koleksiyoncular için zor. Gerçekten de, mezhep (denarius, sestertius ...) anlamına gelen "para türü" diyoruz, aynı zamanda tersine çevirme karakterini gösteren "tip" diyoruz. Hala aşağıdaki fotoğrafa bakarken, tersin (sağ karakter) PAX karakteri, sestertius PAX tipinden bahsediyoruz. İki farklı şey için "tip "ten bahsetmenin bu yolu yaygındır ve dikkat etmezseniz, başka bir şeyden bahsederken muhatabınızla bir şey hakkında konuşacaksınız. Açıklığa kavuşturmayı veya açıklık istemeyi unutmayın. "Ne tür bir madeni para alıyorsun?" senin cevabın: "
 Son olarak, şu ana kadar sözlerimi gösteren resmi görmeden önce, size "dilim" kelimesini bariz şekilde açıkladım, ama yine de bunun hakkında konuşuyorum çünkü evet, eski bir madalyonun dilimi hakkında konuşmak zorunda kalabilirsiniz. Örneğin, bir madalyonun orijinalliğini tartışıyorsanız, dilim belirleyici bir faktör olabilir. Ayrıca, vurulmuş olan metal parçasını isimlendiren "boş" kelimesine dikkat edin. Bu nedenle, neden konuşalım? Basit bir örnek: Madalyonuzun kırık bir parçası var mı? Bu nedenle "kırılmış boş sestertius" diyorsunuz. Bu terim boş, tam olarak madalyonun kökeninin durumu hakkında konuşmaya izin verir. Mola, grev sırasında zaten mevcut muydu? Yoksa "modern" bir darbe ve bu nedenle giymek mi?
  Bu bölümün başından beri bahsettiğim resmin altında ve size öncelikli olarak hatırlanması gereken terimleri gösteriyor:
  

Giysi, kron ve büst yönelimleri


  Büstler hakkında biraz daha derine gidelim. İşte size en yaygın kron ve kıyafet türlerini gösteren bir grafik:
Bulunduğunuz noktada, dökümlü bir büst ve cuirassed dökümlü bir büstü nasıl ayırt edilir? Bir parça cuirass'ın göğüs plakası olarak göründüğünü görmelisiniz, öncelikli olarak bakılacak yer çizimin önündeki omuzdur. Dördüncü bozuk paraya bakarsanız, cuirassın omuz zırhını göreceksiniz. Ayrıca, cuurassın üstünde bir örtü olduğu durumda en sık örtüden çıkan kemeri ayırt edebiliriz. Bu kemer resmin altıncı parasında görülür. Bir yüz, at veya büst üzerinde başka bir temsil görüyorsanız, bir cuurass var demektir.
  9 numaralı madeni parada olduğu gibi, varsa fibulaları tanımlamak için açıklamayı itebiliriz. Veritabanıma göz atarsanız, bu fibulaların şeklini tarif ettiğimi göreceksiniz. Her şeyi not etmek önemlidir ve diğer makalelerde söylediğim gibi, bu özellikle kalıp bağlantılarının tanımlanması çalışması bağlamında faydalıdır.

   Bu tabloda, en sık karşılaştığımız kron ve kıyafet türlerini göstermeyi seçmediğim çok daha kronlardan yoksundur. Örneğin sazlık tacı:
Bu tacı çok nadiren karşılıyoruz! Hala daha sık karşılaşıyoruz ama nadiren aynı (nadiren Cumhuriyeti'nin sikkeleri hariç), burada "dikilen" karakter taçtır:
   Aynı zamanda resmedilen bir cumhuriyet parasıdır, ancak tersi karakterlerin kronları olabilir. Bu durumda, "duvar resmi" olarak adlandırılan taç şeklindeki kuleler üçüncü yüzyıldan çok daha yaygındır, ancak sadece alegoriler veya tanrılar için. Son olarak, imparatorların obsidional tacı iki nedenden dolayı gösterilmemiştir: nadir ve telif hakkını elde ettiğim bu kronlardan birinin fotoğrafını bulamadım. Eğer bir tane varsa ve bana göndermek istiyorsanız, teşekkür ederim.
İşte bilinen kronların açıklaması:
  • Sivil Taç : Meşe iki koldan oluşur ve bir vatandaşı kurtaran ve saldırganını öldüren kişiye verildi. Bu tacın taşıyıcısı vergilendirmeden muaftır. Çoğu zaman yalnız görülür ve bir efsaneyi çevreler, ancak bir imparatorun kafasında da bulunabilir.

  • Deniz Kronu veya Rostral : Gemilerin önündeki mahmuzları ve ayakları batırmak için kullanılan mahmuzlarla süslenmiş altın taç. Bir deniz savaşının kazananına, gemiye ilk binen olana verildi. Çok nadiren Agrippa'dan başka bir imparatorun kafasında tanıştı.

  • Zafer Tacı : Neredeyse tüm Roma sikkelerinde gördüğümüz defne tacıdır. İki defne dalından oluşur ve zaferle taşınan büyük savaşların muzaffer generallerine verildi. IMPERATOR unvanına katılımıyla İmparator'a teslim edildi. Daphne mitinden geliyor ve zaten Yunanlılar tarafından kullanılmıştı. Zafer alegorisi tarafından çok sık gergin.

  • Yayılan Taç : Aynı zamanda Yunanlılar zamanında da sunulur, imparatorun ölümsüzlüğünü ve kehanetini sembolize eder. Sivri uçlardan oluşuyordu, Sol'u taşıyan aynı taç. Basında, Postume ile yaşayan imparatorların kafalarında veya MEMORIA FELIX, DIVO, PIO vb.Gibi efsaneleri olan ölü imparatorların kafalarında görünür.    
                       

  • Diadem : Aslında bir kafa bandıydı. Daha sonra, alt Roma İmparatorluğu sırasında taşlarla süslenmiştir. Genellikle bir veya daha fazla taştan oluşan kare veya yuvarlak bir uç buluruz. Ayrıca diadem'in uçlarının imparatorun omuzlarına düştüğünü ve taş (küçük toplar) olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte, bu "toplar" mutlaka diadem varlığının bir işareti değildir, aynı zamanda defne çelenklerinde de bulunurlar. Bazen yaprak ve taşlardan oluşur, bir defne çelengi ile karıştırılabilir. Aşağıdaki örnek için, basit bir pankart gördüğümüz Konstantin I sikkesini seçtim. Bu alt bölümün hemen üstündeki kuronlar ve kıyafetler tablosunda taştan yapılmış bir diadem örneğiniz var.

  • Duvarlı veya Kuleli taç : Bir şehrin surlarını temsil eden kulelerden oluşan altın bir taç. Kişi sık sık ORIENT gibi alegoriler ve Antakya Tyche gibi bir şehri temsil eden karakterlerin başında (Tyche) karşılaşır. Önce duvarı geçen kişiye teslim olun. Vallaire tacı bir kampın çitine tırmanan kişiye teslim edildi. Bu duvar tacıyla ilişkili olan tanrıça Cybele, Yunanlıların zamanından beri. Aşağıdaki örnek, bu tacı sağdaki karakterin başında, bölümün en başında tabloda gösterilenin bir varyantı olarak göstermektedir.
  • Obsidional veya Graminal Crown : Otlardan oluşur ve bir koltuk ordusunu kurtaran kişiye verilir. Bakımın bir yanılsamasını görebiliriz. Onu oluşturan bitkiler savaş alanında bulunan bitkilerdir. Adı koltuk anlamına gelen "Obsidio" dan geliyor. Mevcut resim yok.
  Şimdi eksik olan ne? Göğüsün yönü: Önden mi, sola mı, sağa mı döndü? Kişi sadece bu yönelimleri not etse bile, bazen derecelerini de not etmek gerekir. Örnek: göğüs dörtte üç ileriye doğru döndü (A). Burada ayrıntıları verdiğim birkaç nedenden dolayı her bir yönün açıklamasına girmeyeceğim: "uzman" olmanız gerekiyor, bu talimatları not etmek için büyük bilgi ve deneyime sahip olmalısınız. Neden bu kadar karmaşık? Çünkü Roma gravürcüsü perspektif temsilini iyi bilmiyordu. Ve daha da fazlası, bu varyasyonlar, düşük imparatorluk döneminde, tam olarak yazım ve gravür kalitesinin düştüğü bir döneme kadar tam bütünlüklerine müdahale eder: biri gravürcüler "barbarlardan" çok daha fazla yararlanır, okuma yazma bilmeyen ve deneyimsiz. Bu nedenle, bazen en yaygın büstle tanışmak, "üç çeyrek ileride görüldü" diyen bir imparatorun iki omuzunu öne doğru gösterdiğini, her durumda temsil edildiği gibi göründüğünü söyledi. Bunlar sadece beceriksiz gravürlerdir ve not edilmesi ve referans alınması gereken gönüllü varyantlardan hariç tutulurlar. Dahası, hala bir komplikasyon olduğunda, bu yönelimleri belirlemek için, konuyu mükemmel bir şekilde bilmeli ve kemerin vücudun geri kalanıyla ilişkili olduğu çizimin her bir unsuruna nasıl bakacağımızı bilmeliyiz. Omuz pedlerini kısmen mi yoksa tamamen mi görüyoruz? Perspektif problemlerini dikkate alırken ... Büstlerin bu yönelimlerine genellikle A 1 veya O vb.Gibi harfler ve şekiller eşlik eder ... Bu referanslar kitaplara, Roma İmparatorluk Paraları'na (RIC) çoğu zaman bu referansları makalede adanmış bir bölüm aracılığıyla detaylandıracağım. Yine de dikkatli olun, herkesin kendi referans kitapları vardır, eğer bir harf ve rakam yoluyla bir yönlendirme tanımlarsanız, referansta bulunduğunuz kitabı not etmeyi unutmayın. Aksi takdirde, okuyucu başka bir kitap düşünürse kafa karışıklığı yaratma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
  Son olarak, kıyafetleri de ayırt etmeliyiz, örneğin basit bir perdenin konsolosluk elbisesi. İmparator bir madalyonun tersine sık sık gördüğümüz gibi bir toga giydirilebilir. Aşağıda, İmparator II.

İmparator tarafından tutulan nesneler


 Burada, bir imparatorun sahip olduğu ana nesneleri, aynı anda birkaç tane tutabileceğini bilerek detaylandıracağım. Benzer şekilde, nesnelere ek olarak, bir at, bir el, portre ile ortaya çıkabilir. Madalyonun yan tarafında imparatorun portresine (ön yüz) konuşurum. Aksi takdirde, imparator genellikle görünür bir vücudunun tamamı ile, örneğin bir standart, bir mızrak tutarak, genellikle ayakta duran bir madalyonun arkasında görünebilir ... Onu at sırtında, bir arabada, oturmuş olarak da görebiliriz ... İşte imparator tarafından sıkça karşılaştığınız ana nesnelerin listesi:
  • Bir küre.
  • Bir heykelciği.
  • Bir rulo.
  • Bir asa.
  • Karşısında.
  • personelden.
  • Bir mızrak.
  • Bir kalkan.
  • At için bir dizgin.
  • Bir "mappa".
  • Bir parazonyum.
Scipio, üstünde bir kartal bulunan bir tür asa. Parazonyum küçük bir kılıçtır. Burada, örneğin, bir dünyanın bir heykelciğin üstesinden gelebileceğini not ediyoruz. İşte size bu nesneleri gösteren bazı fotoğraflar:
İmparator Konstantin II sol eliyle bir küre tutuyor.

İmparator II. Constantius sağ elinde bir nichohore küre tutan (çünkü dünyada bir zafer heykelciği vardır) ve sol elinde bir kartal kafası şeklinde bir saplı bir kılıç.

İmparator Probus, sağ elinde bir scipio (kartal uçlu asa olarak da bilinir) tutuyor.

İmparator Carinus mızrak ve kalkan tutuyor. Mars gibi arka tarafta.

imparator Diocletian bir mappa sağ elinde tutan.

İmparator Crispus, sağ eliyle dizginlerinden bir at ve sol elleriyle bir kalkan tutuyor.

imparator Valentinian III sağ elle bir mappa ve sol elle uzun bir haç tutuyordu.

 İşte tanıştığımız ana nesneler. Zeytin dalı gibi diğer elementler eklenebilir. Küçük hassasiyet, Lyon nane paraları (lugdunum) bir küreyi gösterebilir (bir küreden daha büyük bir top, çünkü küreler genellikle dünyayı temsil ettikleri için çizgiler ve noktalar ile süslenmiştir) portre tabanında. Bu bir nesne değil, fantezi gibi bir şey.

Efsaneleri ve işaretleri okuyun ve anlayın


Bir açıklama oku
 Efsaneler Latincedir, bu nedenle Latince hakkında bilginiz yoksa bazı kelimeleri silmek oldukça zordur. Ancak, bu efsaneleri doğru bir şekilde okumak için size bazı anahtarlar vereceğim. Ayrıca bu efsanelerin saat yönünde okunduğunu ve bazen geriye dönük olduklarını unutmayın. Retrograd efsaneler genellikle birinci ve ikinci yüzyılda bulunur. Ön yüzdeki tüm efsaneler imparator veya imparatoriçe adını verir. İsimlerin büyük çoğunluğu, "A" örneği bulduğumuz kadınlar hariç, "VS" ile bitiyor: HADRIANVS, CONSTANTINUS, CRISPUS ... ve kadınlar için: IVLIA, FAVSTINA, GALERIA VALERIA, HELENA. "U" Latince "V" dir. Şimdi bunu bildiğinize göre, bu harfleri arayın ve sonra imparatorun adını almak için geri dönün. Görsel arama motorumu kullanırsanız, bu imparatoru zaten tanımlamışsınızdır,

  Şimdi bir sorunla karşı karşıyasınız: kısaltmalar. Burada size bu kelimeleri bildiğinizde sikkelerin% 90'ını çok kolay bir şekilde okumanızı sağlayan ana kısaltmaları listeliyorum. İşte kalın harfle kısaltma, tam ad ve anlamı:
AVG : AUGVSTVS, AVGVSTA = imparator, imparatoriçe
AVGG : AVGVSTORVM = imparator (genetik çoğul)
CAES : CAESAR = imparator
COS : CONSVL = konsolos
D : DIVVS, DIVA = tanrılaştırılmış
DAC, DAC CAP = Dacia'ları ilk ve Capactive için yenen ikinci
F için : FILIVS = oğul
FIL : FILIA = kızı
GER : GERMANICVS = Almanları yok eden
IMP : IMPERATOR = muzaffer general
P M : PONTIFEX MAXIMVS = büyük pontiff
P P : PATER PATRIAE = ülke babası
C C : SENATVS CONSVLTO = ülkenin kararı ile Senato
TR P: TRIBVNICIA POTESTAS = her yıl yenilenen tribünit gücü
SPQR : SENATVS POPULI = Senato ve Roma halkı
  Örneğin, bir madeni para üzerinde olabilir: CAES veya CAESAR not edildi, ya da PM ve PONT MAX, her ikisi de PONTIF MAX'i belirledi ... ayrıca belirli madeni paralarda PONTIF MAXIM'i kaydetti. Oymacı muhtemelen mevcut alanı dikkate almak ve efsanenin sağlandığından ve bir uçtan diğer uca gittiğinden emin olmak zorundaydı. İmparator ne kadar çok unvana sahipse, efsaneler de kısa kısaltmalar kullanır. Tersinin efsaneleri de dikkat çeken başlıklar içeriyor. En yaygın olanları IMP, PM, TR P, GER, DAC, SC ... SC, ters tarafta belirtilen en yaygın kısaltmalardır. Bu iki harfi genellikle madalyon alanında ve sıklıkla setertii'de görüyoruz. SC'yi Sestertius ile karıştırmayın, yapacak bir şeyi yoktur. Ayrıca COS II TRP II gibi başlıklara eklenen Romen rakamları I, II, III, IV, V, VI, VII, VII, IX ... da var. Örneğin IV'ü 4 sayısı ile karıştırmayın, bak COS IV veya IVVENTVS'den önce veya sonra ne var? Çok dikkat.
  Tersine, önce alegorilerin ve tanrıların adlarını düşünün. Bu sitenin arama motoru görüntüsünü kullanarak, hangi alegori veya tanrının temsil edildiğini ve dolayısıyla ismini bileceksiniz: PAX, LIBERTAS, VICTORIA ... Alegoriler ve tanrılar listesi bu makalede adanmış bir bölümle birlikte mevcuttur. onlar. Ayrıca, diğer temsillerin yanı sıra ilgili efsaneleri de listeledim. Yani örneğin FEL TEMP REPARATIO gibi tanıştığımız kelimeleri biliyorsunuz.
 Efsane kırılmalarının kesilmiş sözcükleri not etmek önemlidir, örneğin: REPAR - ATIO veya CAES - AR.

Tam olarak belirtmek gerekir ki, bazı madeni paralara "anepigraf" denir, çünkü ön yüze veya tersine efsaneleri yoktur. Bir kalkanın veya çizimin başka bir unsurunun içine yazılmış kelimeler de olabilir. Konuyu derinleştirmek istiyorsanız buradaki tüm ayrıntılar: https://www.all-your-coins.com/en/blog/antique/nouvelle-codification-des-legendes .
Nane izleri
  Şimdi işaretlere gidelim. Burada nane izleri hakkında konuşuyoruz. Bu işaretler tam bir makalenin konusudur. Nane işaretleri, nane adının kısaltmalarıdır ve çoğunlukla egzersizin ters tarafında, toprak çizgisinin altında bulunur. Ayrıca madalyonun alanında, konuyu belirleyen harfleri veya sembolleri, tam olarak, bu tür madalyonun seri grev aşamasını görüyoruz (burada, başında "tip" kelimesinin kullanımına ilişkin düşüncelerimin mükemmel bir örneği var makale). FORTVNA, FORT RED gibi aynı yerlerde kelimelerle karıştırılmamalıdır ... nane işaretleri hakkındaki makaleyi okursanız, tüm darphane kısaltmalarını bilecek ve onları başka kelimelerle karıştırmayacaksınız; Her durumda, onları tanımayı beklerken, neyin işaretlendiğini bulmak için madalyonunuzu arayabilir ve karşılaştırabilirsiniz.
Bir nane işaretinin çalışması:

Nane adının kısaltması, örnek: Siscia için SIS.

- Memur mektubu: Batı için Latince ve oryantal nane için Yunanca bir mektup. Officina mektubunun konumu, çoğunlukla durumda ve efor işaretinin başında veya sonunda değişebilir ve alanda olabilir. Bazen başka harfler de eklenir: sacra moneta için SM, moneta için M ve obryza için OB (altın) (altın başlığını doğrulayan bardak). Böylece Antakya nane için SMANT görür. Bir delta veya alfadan sonra saka moneta için SM ve Antioch için ANT, böylece officina'yı belirler.

   Batı officina harfleri: Prima için P, ilk officina, Seconda için S, tertia için T, quarta için Q ... Ayrıca Romen rakamları, I, II, III, IV ...
  Doğu harfler aynı prensiple çalışır: A , B , şeytanHayır... hepsi nane her officina numara. Bütün bunlar sorun kontrolü için kullanılır. Kim neye, ne zaman ve ne kadar çarptı.

- Alanda veya işaretin çevresinde noktalar, yıldızlar gibi bir veya daha fazla sembol bulunur ve madalyonun çarpma ve düzenleme aşamasını tanımlamak için kullanılır.

İşte ön ve arka tarafta işaretli bir bozuk para örneği ve egzersizin bir işareti:
Hafif Maiorina, Siscia nane, CONCORDIA MILITVM tipi. Ayrıntılar burada: https://www.all-your-coins.com/en/emperors/romaines/vetranion
Bu parayı analiz edelim. Ön tarafta, A harfi ve sağdaki alanda var Ağır serilerde sadece A harfi ve hafif ağırlığı A ve bulunur Yani hafif bir seri. Burada bu iki işaretin nane ile ilgisi yoktur. Ters CONCORDIA MILITVM'de, imparatorun üzerindeki yıldız çizimin bir parçası, bir işaret değil. DİE nane işareti, Siscia için DİE ve officina mektubu. Etrafındaki semboller sorunu tanımlamak için kullanılır (şu anda bu sembollerin çalışması hakkında biraz bilgi sahibiyiz). Son olarak, tarladaki A da bir işarettir, ancak nane ile ilgili değildir. Bu, bazı madeni paralara bağlı olarak, alandaki bu harfler nane ile ilgilidir ve diğer harfler (özetlemek gerekirse) bir "seri" ile bağlantılıdır.

Aşağıdaki "Darphane ve izleri" bölümü konuyu büyük ölçüde tamamlar ve her atölye için kullanılan ana işaretleri ve özellikle tekrar eden kısaltmaları gösterir.

Mezhepler ve tarihçesi


Başlangıçta, ilk madeni para liberaldi As, bronzdaydı ve teorik olarak bir Roma (libra) pound ağırlığındaydı, aslında çok daha az (273gr). Duodekimal fraksiyonlara (yarı, trienler, quadrans, sextans, uncia) ayrıldı. Roma'da, MS 269'da gümüş sikke ortaya çıkar. Cumhuriyetin altında sikkeler tanrısallıkların efsanesine çarptı, sonra birileri etkinliklerini değiştirme alışkanlığı kazandı.

İşte Roma para sisteminin evrimi:

1 Denarius = 2 As buçuk
1 Sestertius = 10

  JC öncesi II. Yüzyılda olduğu gibi , genel bir yeniden düzenlemeden sonra .

1 Deniarius = 16 As
1 Sestertius = 4

 Cesar altında olduğu gibi , Sestertius bronz ve altın sikke beliriyor .

1 Aureus (altın) = 25 Denarii 1 Denarius (gümüş) = 4 Sestertii
1 Sestertius (bronz) = 4 As



 Madeni paralar, epiteti Moneta, madeni parayı belirleyecek Juno Moneta tapınağında basıldı. Üç üyeli bir komisyon olan tresviri monetales, grevin kontrolünden sorumluydu, bu nedenle Sestertii'de SC harflerinin varlığının nedeni.
İmparatorluk altında sadece kıymetsiz metallerdeki sikkelerin kontrolü vardı, altın ve gümüş imparatorların kontrolü altındaydı.

Augustus'tan itibaren sikkeler imparatorun katındadır. Birinci yüzyılda vurulmamış olan As yeniden ortaya çıktı. Sestertius şimdi pirinç.

1 Quadrans = 1/4 d'As, art arda devalüasyonlar nedeniyle bu madeni para sürmeyecek.
1 As (bronz sonra bakır)
1 Dupondius (pirinç) = 2 As, kısa bir süre görünür. 1 Sesterce (pirinç) = 4 As
1 Denarius (gümüş) = 4 sestertii
1 Aureus (altın) = 25 Denarii

Öyleyse 16 As değerinde bir Denarius olduğunu anlayın. Devam etmek için: Augustus'tan önce: 1 Aureus = 25 Denarii = 100 Sestertius = 400 Augustus altında olduğu gibi: 1 Aureus = 25 Denarii = 100 Sestertii = 200 Dupondii (çoğul d Dupondius) = 400 As = 1600 Quadrans.

 Marcus altında görünen AR
  Başlangıçta billon (gümüş alaşımı, bronz), üçüncü yüzyılın ortalarında neredeyse tüm gümüş kapasitesini kaybedecek. Başından, imparatorluğa kadar, metalin ağırlığı sürekli olarak azalır, As düşük imparatorluğun altında 2.3 gr'da bitirmek için 273gr'dan 109'a, 27 gr'a sonra 9 gr'a gider. Denarius gittikçe daha az gümüş içeriyordu. Altın için Aureus, yüksek imparatorluğun altında 8 gr'dan 7.30 gr'a ve düşük imparatorluğun altında 6.5 gr'a gider.
  İmparatorluğun süresi boyunca sıradan paralar Aureus, Altın quinarius veya yarı Aureus, gümüş denarius ve gümüş quinarius'tur. Numismatistlerin AE'de sınıflandırdığı bronz sikkeler için büyük AE1 bronzları, normal bronz AE2 ve AE3 ve AE 4 küçük bronzları vardır. Madalyon (veya çoklu) olarak adlandırılan çok sayıda veya büyük altın, gümüş ve bronz parçaları vardır, çok az çünkü bu sikkeler, onlara teşekkür etmek isteyen bazı insanlara "onurlu" olarak verildi. Bu nedenle bunlar madeni paralardan daha fazla prestij grevidir.

294'te Diocletian reformu :

Aureus (altın)
Argenteus (gümüş) 3 gram.
Follis veya Nummus (gümüş bronz)


Büyük Konstantin, daha sonra imparatorluğun para sisteminde tamamen reform yaptı ve altın yarattı :

Altın ve Solidus
Semissis veya altın yarısı solidüs
Tremissis veya triens

gümüş ise :
Miliarense veya Millares
Siliqua
The Half Siliqua

In bronz :
follis veya Maiorina (AE1 veya 2).
Nummus veya Centionalis veya Yarı Maiorina (AE 3 veya 4)

Bu sikkeler Bizans İmparatorluğu altında devam etti. Barbarlar Konstantin tarafından yaratılan altın sikkeleri vurmaya devam etti. Merovingian Franks arasında "altın sou", kuruş altının üçüncüsü ve yarı siliqua veya gümüş denarius bulunur. Argenteus, Argenteii içinde çoğul da vardır 294 :
1 Aureus = 25 Argentei = 100 Folle = 1250 Denarius. 1 Follis 12.5 Denye'ye eşdeğer, ancak ekonomik krizle 301'den itibaren 25 Denye değecek. 1/32 ° Pound'dan 1/42 ° 'ye sonra 313'te 1/96 °' ye inecektir .
Olarak 318 :
1 Follis = 100 Denarii. Follis 348 ila 1/96 ° liraya kadar 1/192 ° liraya kadar iner. 348'den sonra Maiorina 1/60 ° pound'a kadar mezarlanır, 1/72 ° 'lik bölümler vardır, Yarı Maiorina 1/120 ° pounddur. Gümüş Cistophor, Hemissarion, Hemidrachm, Double Sestertius gibi başka para türleri de var. Gümüş cistophor, Küçük Asya'da kullanılır ve 3 Denarii veya 4 Yunan Draması değerinde. Bir milenyum boyunca birkaç para sisteminden bahsediyoruz. Bir dönüşüm tablosu ile her türden bir liste yapmak çok karmaşıktır. Romalılar bölgeye göre halihazırda dolaşımdaki paralar ile uyum sağladılar. Yani birkaç paralel para sistemi vardı.

Bir denarius ve antoninian nasıl ayırt edilirMuhtemelen kendinize sorduğunuz soru bu, basit: denarius bir defne çelengi ve antoninian'a yayılan bir taç gösteriyor. Kadınlar için, büst bir antoninian ise hilal üzerine yerleştirilir.

Alegoriler ve tanrılar


 Bu bölüm, sağlanan ayrıntılara girmeden ana alegorilerin çoğu özelliğini listeler. Bu ayrıntılar, onları diğer makalede bulabilirsiniz.
Abudantia : bereket = Bir bereket tutan veya dökülen kadın karakter.
Aequitas : eşitlik = Bir ölçek, asa veya bereket tutan kadın karakter.
Aeternitas : sonsuzluk, istikrar = Bir küre, bir meşale, bir asa ve bir anka kuşu taşıyan ya da güneşin ve ayın kafalarını giyen kadın veya erkek karakter.
Annona : annona = Buğday ve bereket kulakları giyen kadın karakter.
Bonvs Eventvs = Sol elinde bir bereket ve bir demet kulak taşıyan çıplak figür, sağda hafif bir sunak üzerine döktüğü bir fincan kurban.
Caritas = İki el katıldı. Bir alegoriden çok bir görüntü.
clementia: clemency = Genellikle bir sütuna yaslanan, bir dalı ve asayı tutan kadın karakter.
Concordia : concordia = Bir asa ve bir bardak bol, iki standart veya iki birleştirilmiş el tutarak genellikle oturan kadın karakteri.
Constantia : sabitlik, azim = Kasklı ve mızrak tutan erkek figürü. Sağ el yüzüne doğru kaldırdı.
Fecvnditas : Doğurganlık = Yanında veya elinde çocuk olan ve bir asa tutan kadın karakteri.
Felicitas : saadet, refah = Kadın karakter asası, bereket veya bir caduceus. Bir seferde iki nesne tutabilir.
Fides : sadakat, güven = Tahıl eken ve bir fincan veya bereket tutan kadın karakteri.
Fides Militvm(Exercitvm): Ordunun veya askerlerinin sadakati = Asa ve standartları taşıyan kadın karakter.
Fortvna : Fortune, luck = Kadın karakteri genellikle bir bereketin yanında bir kürenin üzerinde durup kürek tutuyordu. Bazen bir zeytin dalı veya bir bardak tutarak. Yanında da bir tekerlek olabilir.
Genivs : Genius = Başında bir bereket ve taç dairesi bulunan çıplak erkek karakter. Bazen bir ceketle. Ayağında bir sunak da olabilir.
Hilaritas : Allegress = Bazen bir avuç içi ve bereket, asa veya kupa tutan çocuklar eşlik eden kadın karakter.
Honos : honor = Erkek karakter yarı çıplak, erdem eşliğinde ve ayaklı bir bereketin bir kask üzerinde tutulması.
Indulgentia: hoşgörü, sadaka = Asa ve kupa taşıyan kadın karakter.
Iusticia : adalet = Bir fincan ve bir asa tutan oturan kadın karakter.
Ivventas, Ivventvs : gençlik = Bir fincanla tahıl ve tütsü ekimi yapan yarı çıplak kız.
Jvcvnditas : Pleasure = Hilaritas ve Laetitia'ya benzer.
Laetitia : joy = Bir asa ve çelenk tutan kadın karakter.
Liberalitas : liberality = Bir bereket ve bir abaküs tutan kadın karakter.
Libertas : freedom = Miğfer ve asa tutan kadın karakteri.
Moneta: para = Uzun bir elbise giyen, bir ölçek ve bir bereket tutan kadın karakteri. Madeni parayı belirli bir dönemden atayacak, Juno tapınağının bulunduğu Juno Moneta.
Nobilitas : asalet = Bir asa ve bir heykelciği (paladyum) taşıyan kadın karakter.
Ops : zenginlik = Asa ve tahıl kulakları tutan kadın karakter.
Sabır : sabır, hoşgörü = Asayı tutan kadın karakter.
Pax : barış = Asa ve zeytin dalı tutan kadın karakter. Cornucopia, caduceus da, düzenli varyantlar.
Pietas : piety, itaat = Örtülü kadın karakteri. Bazen kurban sunağının önünde.
Providentia: ihtiyat, öngörü = Bir sopa tutan ve ayaklarına bir küre işaret eden kadın karakter.
Pudicitia : iffet, tevazu, ev hanımının haysiyeti = Bir asa taşıyan örtülü karakter. Oturabilir.
Salvs : sağlık, esenlik = Yılanla beslediği ve asa taşıyan bir fincan giyen kadın karakter.
Securitas : güvenlik, güven = Bir fincan veya asa giyen kadın karakter. Bazen bir sandalyede oturuyor, bir sütuna yaslanabilir, bacak bacak.
Spes : umut = Bir çiçek taşıyan kadın karakter. Elbisesini yükseltiyor.
Uberitas, Ubertas : fertility = Bir avuç üzüm veya bir çanta veya bereket tutan kadın karakter.
Victoria: zafer = Bir elbise giyen ve çelenk veya avuç içi tutan kanatlı kadın karakter. Avuç içi oyunlarda bir zaferi sembolize eder.
Virtvs : Erdem, Cesaret = Bir mızrak ve kalkan taşıyan erkek karakter. Genellikle imparator. Bir cuirass ve bir parazonium ile kaplanmış olan parazonium, bir kemere bağlı kısa bir kılıçtır. Bu nesne, üst düzey görevliler için bir silahtan çok, sol tarafta bir ayrımdır. Asker kılıcı sağdayken, gladius.
  Sadece CARITAS bir karakter değildir.


  Bu alegorilerin çoğunun, sadece en yaygın olsalar bile, kadın figürleri olduğu açıktır. Çoğu, bereket ve asa ile aynı nesneleri taşır, bu da karakterlerin kombinasyonları ve görsel konumlarıdır. Genellikle adın göstergesini veren efsane vardır (örnek: CONCORDIA). Yıpranmış bozuk para durumunda, kişi sadece imparatoru tanımlamalı ve kişi bu alegorinin kim olduğunu bilmelidir; açıkçası, ancak bu imparator çok az kullanılan bir alegori kullandıysa veya ön yüzdeki başlıkları bilerek veya başlıklarını takip ederse, (örneğin önemli bir zaferi gösteren efsane durumunda) zafer olup olmadığını bilebiliriz. Tam burada:



 Kim o? Bir bereketli ve dümen ya da kürek tutan oturmuş bir kadındır. Bu Fortuna. Bununla birlikte, bu alegorinin onu tanımlamamıza neden olan iki karakteristik unsuru olduğunu görüyoruz. Bu liste ayrıntılı değildir, daha eksiksizdir ve düzenli olarak geri gelen özellikleri gösterir.

  Tanrılar için, burada değil, daha fazla fotoğraflı gelecekteki bir makalede listeleyeceğim çok farklı temsiller var. Listeyi tanrıya göre sınıflandırılmış arama motorunda zaten çok geniş buluyorsunuz. Onların özelliklerini, pozisyonlarını görebileceksin ... İmparatorluk altındaki erkek bir tanrı, Cumhuriyet'in bir sikkesinde kadınsı olabilir. Efsaneler genellikle etraflarındaki insanların etkisi nedeniyle değiştikçe, belirli bir dönemde farklı bir temsil görülebilir. Tabii ki, barış savaşları veya evreleri sırasında insanlar değiş tokuş etmeye devam ediyor ve tüm imparatorların aynı bölgeden olmadığı, imparatorluğun muazzam olduğu anlaşılıyor, bu nedenle bazı ayinlerin ve inançların bölgelere göre geliştiğini anlıyoruz.
  Bu tanrısallıkları, bazı basit araçları tanımlamak için, eğer bir alegori değilse, bir tanrı olduğunu, karakteri tutan nitelikleri ve nesneleri takip ederek, zaten uzmanlığının bir göstergesine sahip olduğumuzu biliyoruz. Sorunu açıklamak için Jüpiter şimşek tutan erkek bir karakter olarak görünebilir, aynı zamanda bir keçi veya kartaldaki bir çocuk tarafından temsil edilebilir. Bu nedenle mitolojiyi bilmek ve bölgeye ve tarihe göre zamanın yerel mitlerini bilerek karakteri tanımlamak için bir yol sağlayabilen madalyonun kökenini tanımlamak gerekir. Laureate İmparatoru ve efsanede DAC GER ile bir ön yüz olan başka bir ipucu, alegori Pax (barış) veya zaferle ilgisi olmayan bir tanrısallıkla tersine çevrilmeyecek. Ancak bir bağlantı olabilir. Büyük bir zaferden sonra imparatorluğun yerel zenginliği, yiyecekleri ve diğerlerini aldığını, Abudentia (bolluk) ile tersine dönebiliriz, yenilmiş bölgenin birçok önemli şey getirdiğini gösteririz. Yiyecek ya da başka bir şey olabilir, bolluk mutlaka bol gıda ile eşanlamlı değildir. Açıkçası, verilen bir görüntüdür, bu zamanın mantığını göstermek ve resimlere değil, isimlere açık bir şekilde dayanmamız gerektiğidir. Bereket yiyecekle doldurulur. Bir madeni para ve özellikle bir karakter, bazen uzmanlar için tanımlayın. Birçok konu tartışmaya açık olsa da ve yanlış da olsa, madalyonun gerçek anlamını bulabilecek kadar iyi biliyorlar. verilen bir görüntüdür, bu zamanın mantığını göstermek içindir ve açıkça resimlere değil isimlere güvenmemiz gerekir. Bereket yiyecekle doldurulur. Bir madeni para ve özellikle bir karakter, bazen uzmanlar için tanımlayın. Birçok konu tartışmaya açık olsa da ve yanlış da olsa, madalyonun gerçek anlamını bulabilecek kadar iyi biliyorlar. verilen bir görüntüdür, bu zamanın mantığını göstermek içindir ve açıkça resimlere değil isimlere güvenmemiz gerekir. Bereket yiyecekle doldurulur. Bir madeni para ve özellikle bir karakter, bazen uzmanlar için tanımlayın. Birçok konu tartışmaya açık olsa da ve yanlış da olsa, madalyonun gerçek anlamını bulabilecek kadar iyi biliyorlar.

Çarpma teknikleri ve kazara çarpmalar


   Aşağıdaki resimde göreceğiniz gibi, "kalıplar" paraları vurmak için kullanıldı. Oyulmuş ve çok dayanıklı bir metal parçası düşünün. "Uyku" ya da "sabit" denilen bir kalıp, bunun tersi olan bir kalıp ve ön yüzdeki "mobil" denilen bir kalıp vardı. Ters köşe ahşap bir blokta sıkışmıştı, boş kalıbı (isabetten sonra madeni para olacak herhangi bir yazıtın metal bakirisinin boşluğu) ters kalıp üzerine koyduk ve üstte ön kalıbı sunduk çekiçle vurmak. Bu nedenle, hafif merkez dışı grevlerin oldukça normal olduğunu hayal edebilirsiniz. Öte yandan, kap grevleri olarak adlandırılan ve bu nedenle çizimin sadece yarısının veya daha azının göründüğü çok güçlü bir dökülmeye sahip olanlar daha az yaygındır. Burada, büyük bir inişli çıkışlı grevlerin, düşük kaliteli zaman taklitlerinde çok yaygın olduğunu belirtiyorum. Benzer şekilde, Gallienus sikkeleri ve özellikle Tetricus I ve II çoğunlukla merkezin dışındadır.
melez: Bir madalyonun ön yüzüne ve bir başka madalyonun tersine, bir ön yüz ve bir ters yapının birlikte bir ilgisi olmayan bir madeni para. Bu durumda, başka bir ön yüz veya ters kalıpla kullanılan bir orijinalin kalıbı olduğunu bilmek için bir kalıp (tüm detaylar, başka bir madeni para üzerindeki konumlar) belirlemeliyiz. Daha basit olarak, örneğin bir imparator için bir madalyonun tersini başlıklarıyla belirlediğimizde ve aynı tersi, başka bir imparatorla ön yüzde buluyoruz. Başlıklar bu imparatorla uyuşmuyor, bu yüzden melez bir sikke olduğunu görüyoruz. Başka bir senaryo: GER DAC'ı efsane olarak tersine çeviren bir madeni para bulduğumuzu ve ön yüzdeki imparatorun saltanatı sırasında Almanlar ve dacians'la hiçbir zaman savaşmadığını veya bilinen bir çatışmayı bilmediğini hayal edin. Bu yüzden madalyonun bir melez olduğunu, bir madeni paraya çarpmak için eski bir ters kalıptan bir kredi olduğunu kanıtlıyoruz.

damgalamak: Bir saldırı grevinin, bir tarafın içi boş olarak göründüğü bir grev olduğu söylenir, "uyku" (altta da sabit kama adı verilen) adı verilen kalıp, daha önce üzerine yerleştirilmiş madeni paraya sahiptir. Zaten vurulmuş madalyonun üzerine yeni bir boşluk yerleştirilir. Böylece rahatlamada bir ön yüz ve diğer tarafta içi boş ön yüz vardır. Sonuç olarak içi boş olan ikinci boşluğun alt kısmını yazdırmak için gelen kabartmalı ön yüz olan madalyonun üstünü gözünüzde canlandırın. Bu çok nadirdir çünkü “vurucu” nun gözlerinin altında. Vurucu bunu görme fırsatına sahip olsa bile, yine de bu tür bir hatayla karşılaşıyoruz, çünkü grevler zincirde sabit bir hızdaydı ve bu nedenle kaldırılmamış olan boşluğu görmek için çok az zaman bırakıyor. Çok daha yaygın: ters incus. Çünkü vurucunun elinde tutulan (önsözün) hareketli ölümü, üzerinde hala eski madeni paraya sahip. Bu nedenle, bu madalyonun alt tarafıdır, bu nedenle, sabit kalıp üzerine yerleştirilen boşluğun üst kısmının içi boş olarak yazdırılan tersi. Uyarı! Cumhuriyet'in sikkeleri gönüllü olarak kullanılmakta. Bazen yeniden basılmış sikkeler görebiliriz.
Şok kalıp : İki kalıp boşluğa çarptığında, bu aralarında boşluk kalmadan anlamına gelir. Birbirlerini işaretlerler, sonra vurdukları sikkelerde, tersin tersi unsurları ve tersin tersi unsurları buluruz. Buna ek olarak, bazı kabartmalar ezilecek, en yüksek detaylar "aşınmayı tanımlamak için kullanılanlar en çok maruz kalanlar" göze çarpmıyor, örnek: taç çok yumuşaktır.

Kırık ölmek : Çarpıcı bir şekilde, kalıp yıpranır, ancak kırılabilir, madendeki içi boş çizgiden, madeni para üzerinde kabartma bir çizgi bırakan, bir kenara veya çıkan bir kalıp parçasına gidebilir böylece kabartma bir parça. Çizim:
Engellenen madeni para : Bir ayrıntı, bir mektup, portrenin bir unsuru, sadece çok az görünür, silinir. Ardışık vuruşlar sırasında, bir metal parçası kalıba sıkışmış kalabilir ve böylece çizimin bir harfini veya bir kısmını tıkayabilir.

Boşluk hataları :

Karışım metalleri ile homojenlik hataları : Çoğunlukla billonlarda buluşur, bakır rengi bir parça ve geri kalanı gümüş rengi görebiliriz. Sahte olanlarla karıştırmayın.

Çift ağırlıklar : Değerli metaller için çok daha nadirdir, genellikle üçüncü yüzyılın billonundaki antoninlilerde bulunur.

Darphane ve izleri


Burada, "Darphane İşaretleri" başlığı altında "Efsaneleri ve işaretleri okuma ve anlama" bölümünde verilen bilgilere ek olarak, her nane için en iyi bilinen işaretlerin basit bir listesi. Nanelerin faaliyet dönemlerinin yanı sıra. Burada tüm sembolleri ve tüm olası varyantları listelemiyorum, çünkü bu tam bir makalenin konusu. Bu bölüm sadece her atölye için yazılmış harfleri tanımak içindir.

Darphane izleri :

İskenderiye (Mısır): JC'den sonra 294-421 sonra 457-474.

AL , ALE , ALE ● , ALEA , ALeb , ALEX , ALEΔ , ALEΓ , consa , SMAL , SMAL ● smala , smala ● , SMALB , SMAL ● B , SMALB ● , SMALΔ , SMALΔ ● , SMALΓ

Ambianum (Amiens, Fransa): JC'den sonra 350 ila 353.

AM , AMB ,Pointe kruvasan , ● İLE , kruvasandan , * AMB , AMB * , ● * ile , * kruvasan , * Pointe kruvasan , hurma ile , ● hurma ile , kruvasan Pointe İLE Couronné , AMBI .

Antakya (Antakiah, Türkiye): JC'den sonra 217-611.

AN , ANA , ANT , Anta , ANTOB , SMAN , Sman , SMANTA .

Aquileia(İtalya): JC'den sonra 294 ila 324 sonra 334 ila 430.

AQ , AQOB , AQP , .AQP , AQP. .AQP. AQPS , AQVI , AQVIL , AQVILP , .AQVILP , SMAQ , SMAQP , .SMAQP , .SMAQP. .

Arles (Fransa): JC'den sonra 313-475.

A , AR , ARL , ARLA , CON , CONST , FPAR , KONKONSTAN , PAR , PAR. P * AR , PARL , PARL. PARL * , PARL , PCON , PCONST , SARL .

Barcino (Barselona, ​​İspanya): JC'den sonra 409-411.

BA , SMBA .

Camuldunum (Colchester, İngiltere): JC'den sonra 287 ila 296.

C , CL .

Kartaca (Tunus): JC'den sonra 296 ila 307 sonra 308 ila 311.

K , KAR , KART , PK ,PKA , PKB , PKT , PKP , PKS .

Konstantinopolis (İstanbul, Türkiye): JC sonra 453 ile 326.

COM , dene , * deneyin , OBRIZUM , EKSİLERİNİ , EKSİLERİNİ. Consa , İnş. Teşkil , .CONSA. Spit , tükürük , .CONSPA. CP .

Cyzicua (Kapuh Dağ'ı, Türkiye): 260 475 yaklaşık olarak JC sonra.

CVZ , CVZA ;CVZIC , CVZICA , CVZICENA , CYZ , CYZICEN , KV , KVZ , KY , SMK , SMK /// , SMKAs , SMKAs. .SMKA. * Ortaokul .

Heraclea (Marmara Ereğlisi, Türkiye): JC'den sonra 291-474.

H , HER , HERAC , bilanço , HERAC.A , HERACI , HERACL , HERACLA , HERACL.A ,HERACL.A (Nokta ve Dessous) , HT , SMH , SMHA , SMHA. .SMHA. .SMHA , SMHA * .
Londinium (Londra, İngiltere): JC'den sonra 287 ila 325 sonra 383 ila 388.

AVG , AVGOB , AVGPS , L , LD , LG , LI , LN , LON , ML , MLL , MLN , MSL , PLN , PLON .

Lugdunum (Lyon, Fransa): JC'den önce 15'ten JC'ye 90'dan sonra JC'den sonra 195'den 196'ya, JC'den sonra 254'den 423'e.

CPLG , FPLG , LPLG , * LPLG , LVG ,LVGD , LVGOFFP , LVGP , LVGP * , LVG.P , LVGPS , mPlg , PLG , .PLG , * PLG , PLG * , * PLG. PLVG , PLVG * , PLVGD , PPLG , PPLG. RLPG. RPLG .

Mediolanum (Milan, İtalya): JC'den sonra 250 ila 275 sonra 364 ila 475.

DM , MD , MDOB , MDPS , MED.

Nicomedia (İzmit, Türkiye): JC'den sonra 294-474.

MN , MNA , N , NA , NIC , NICO , NIK , NIKA , NIKA * , SMN , SMNA , SMNA. .SMNA. SMNA * .

Ostie (İtalya): JC'den sonra 308 ila 313.

EN , OST .

Ravenna (İtalya): JC'den sonra 404-475.

RAV , RV , RVPS .

Roman(İtalya): JC'den önce 289 ila 40 sonra JC'den önce 20, JC'den sonra 476.

R , RBP , RFP , RFP , RM , RMP , RMP , RMP * , ROM , ROMA , ROMOB , RP , RP , R..P , R * P , RPRIMA , R.PRIMA , SMR , SMRP , VRB , VRB ROM .

Serdica (Sofya, Bulgaristan): JC'den sonra 272 ila 282, ardından 303 ila 308 ve 313 ila 314.

SD , SER , SERD , SMSD ,

Sirmium (Mitrovica, Kosova): JC'den sonra 320 ila 326, 351 ila 364 sonra 379 ve 393 ila 395.

ASIRM , ASIRM. SIR , SIRM , SIROB , SM .

Siscia (Sisak, Hırvatistan): JC'den sonra 260 ila yaklaşık 390.

ASIS , .ASIS , .ASIS. ASIS * , .ASIS * , A.SIS , ASISC , .ASISC , ASISC. ASISC * ,* ASISC , * ASISC. ASIS D , ASISR , .ASISR , ASISV , DASISC , S , SIS , SISC , SISC. SISCPS , SM .

Selanik (Selanik, Yunanistan): JC'den sonra 298-460.

COM , COMOB , OES , SMTS , SMTSA , TE , TES , TESA , .TESA , .TESA. * TESA ,TESOB , TH , THES , THS , THSOB , TS , TSA , TSA. TSAVI .

Ticinium (Pavia, İtalya): JC'den sonra 274 ila 326.

BT , PT , QT , ST , T , TT .

Treveri (Trèves, Almanya): JC'den sonra 294-395, 408-413 ve ardından 430'a.

ATR , BTR , PTR , .PTR , PTRE , .PTRE , SMTR ,SMTRS , SMTRP , SMTRS , TR , TRB , TRE , TROB , TRP , TRP. TR.P , .TRP. TRP * , TRPS , TRS .

Her nane için aynı harfleri bulduğumuzu görüyorsunuz: Trier için TR, Ambianum için AMB ... Ama makalede daha önce söylediğim gibi bazı istisnalar: "Moneta kutsal için SM, Moneta için M, Obryza için OB (altın) (birisinin altın unvanını doğruladığı bardak) "SMANT markalarından ... ama aynı zamanda mantıksız görünebilen Arles nane için CONS veya CONST veya hala CON işareti. Neden AR veya ARL ve ardından CONS kullanıyorsunuz? Konstantin I altında değiştirilen Arles şehrinin adıdır: Constantia, nane isminin ilk üç veya dört harfini kullanarak nane işaretinde derhal bir değişiklik meydana getirir. CONS işaretini görürseniz, bu madalyonun Konstantin I'den önce darp edilmediğini biliyorsunuz. Ancak aynı harfleri kullanan Konstantinopolis nane ile karıştırılabilir.

 

İl paraları İl paralarını


  emperyal paralardan nasıl ayırt edebilirim? Eyalet sikkeleri, Latin hukukunun kolonileri dışında her zaman Yunanca bir efsane içerir. Bazı madeni paralar, SC'nin tersine sahip olabilir ve Antakya'nın bronzları için, stil fark yaratabileceği gibi bir Latin efsanesine sahip olabilir. Etnik olarak adlandırılan şehrin adı çoğunlukla yazılıdır, bazen kısaltılır, genellikle Ω (bazen aw olarak yazılır) ve N harfleriyle biter.
Ayrıca şehre verilen başlıklar ve sulh hakimlerinin isimleri ile masraflar:

ΣΑΡΔΙΑΝΩΝ : bir şehrin adı.
ΕΠΙ Γ Ι ΚΡΙΣΠΟΥ ΑΡΚ : sulh hakiminin ve makamının adı.
ΔΙΣ ΝΕΩΚΟΡΩΝ : şehre verilen fahri unvan.

  Şehrin adını düzenli olarak ön tarafta bulduğumuz ilk madeni para hariç, isim tersidir. Başka bir unsur: Tipik olarak Afrika hayvanı olan bir sikke görürseniz, muhtemelen bir eyalet parasıdır. Muhtemelen diyorum çünkü imparatorluğun sikkelerinde çok sayıda fil ya da aslan ve Philip ya da Gallienus sikkelerinde Afrika hayvanlarının sayısı var. Her zaman efsane, stil, temsiller, madalyonun il olduğunu gösteren bir şey vardır. Bu sikkeler, basıldıkları bölgede dolaşıyor ve böylece stil, yaşam tarzı, ortak görsel unsurlar, yerel fauna ile doludur. Kolonilerin çoğu eski Yunan kolonileridir; uzun zamandır dolaşan Yunan sikkeleri görülüyor. Bu anlamda ve bu mantık içinde Romalılar adapte olmuş ve madeni para türleri değişmiştir, daha sonra çapları veya ağırlıkları ile paraları empoze etmek görünür. Daha küçük bölümler, döllenmenin çeyreğine karşılık geldi. Daha büyük modüller PTOLEMEE'nin büyük bronzları için olduğu gibi 60 mm'ye monte edilmiştir. Çaplarına göre "Büyük Bronzlar" Chalques, Dichalques, Octochalques, vb. Bir madeni para bazen "geniş boş" olabileceğinden ve bu nedenle "kısa boşluklar" için olduğu gibi başka bir türe daha yakın olabileceğinden bazen bir türden şüphe edilebilir, her zaman çapa ve ağırlığa ve bunun için herhangi bir madeni para türüne bakın. Bölgelere göre bir değil, birkaç parasal sistem var. Mısır paraları bazı şehirlerde bile dolaştı. Türlerin bir listesini yapmanın ve diğer madeni paralarla eşdeğerliğinin çok ağır bir çalışma olduğunu anlayacaksınız. Sıklıkla bulunan bir tür vardır: Tetradrachm veya Drachm SYRO-PHENICIAN, gümüş ya da billon para genellikle arkada, bir kartal. Bu hayvanın imparator portresinin altında da var olabilir. Drachm terimi, Yunan gümüş sikkelerini ifade eder. Hala gümüş olduklarına karar vermemeye dikkat edin. Denarii gibi, düşük gümüş içerikleri nedeniyle kendilerini billonda ve bu nedenle bronz bir açıdan bulurlar. İl sikkeleri Cumhuriyet'in sonundan Aurelian'a çarptı.


Beş önemli nokta:

1: Madeni paraların ortasında, bazen merkez dışında bazen bir rahatlama noktası veya bir delik vardır. Nokta pusuladan kaynaklanır ve kalıptaki efsanenin bölgesini sınırlar. Bir çizgi, pusulanın diğer ucu bazen efsane alanında görülebilir. Delik, boş turnerinin izidir, bu yüzden kalıpta değil, gelecekteki madeni parada.
2:
Ortak bir kısaltma, COLONIA için COL ve ardından şehrin adı. Örnek COLONIA NEMAUSUS için COL NEM'dir ve bu nedenle Nîmes, Viminacium için COL VIM'i belirtir. Bu kısaltmaları ayrı veya yapıştırılmış buluyoruz.

3: Örneğin, yarı bir Dupondius yapmak için ikiye bölünmüş paralar, dört '' As '' yapmak için iki veya dörtte bir Dupondius kesiyoruz.

4: Hayvanlar bir ülkeyi temsil edebilir. Örneğin, timsah Mısır'ı temsil eder, ancak her ülke için "spesifik" bir hayvan yoktur. İl dışı sikkelerde de hayvanlar var, çoğunlukla efsanevi hayvanlar, örneğin Romulus ve Remus kurdu. Kurt Romulus ve Remus olmadan temsil edilebilir, tam bir karakterdir. Dikkat edin, kurt varlığı bir eyalet grevini dışlamaz, ayrıca eyalet sikkelerinde de bulunur. Eyalet sikkelerindeki hayvanlar da lejyonların amblemlerini belirleyebilir, örneğin Gordian III için Yukarı Moesia'da çarpılan bir Dupondius'ta, tersinde Tyche solda yedinci lejyonu temsil eden bir öküz ve sağda bir lejyonu temsil eden aslan.

5: Tyche, bir eyalet veya şehrin bir servet, refah ve kader tanrısıdır. Fortuna ile karıştırılmamalıdır. Duvar tacı takıyor. Birçok Yunan şehrinin kendi "Tychleri" vardır, genellikle hayvanlarla ilişkilidirler (bkz. Madde 4). Özellikle Antakya veya İskenderiye'de kentin koruyucu tanrıçası olarak saygı duyuldu.

Koruma durumları


  Artık madalyonunuzu tanımladığınıza göre, uygun şekilde değerlendirilmelidir. Ve bunun için, koruma durumunu tahmin etmek gerekir. Aşağıdaki tabloya bakalım:
 Sınıflandırma kriterleri:
 - Devlet F : çok yıpranmış madeni para, madalyonun tanımlanmasına izin veren bazı unsurlar ayırt edilir. Portre ve efsanenin geri kalanı.
 - Devlet VF : tüm çizimi ve efsanenin çok büyük bir bölümünü ayırt ediyoruz. Bununla birlikte, kabartmaların çoğu giyilir.
 - Durum XF 40 : Her şey okunabilir ve tasarım neredeyse tüm ayrıntılarını en belirgin noktalarda düşük aşınma ile içerir.
 - Devlet AU 58 : Tüm detaylar orada, çok az aşınmış.
 - Devlet MS 63 : Para neredeyse mükemmel, biraz yıpranmış küçük detaylara dikkat ediyoruz.
 - Devlet MS 65 : Mükemmel para.
  "Ciddi ve gerçekçi yeni alıntılar" makalesine başvurabilirsiniz https://www.all-your-coins.com/en/blog/moderne/nouvelles-cotations-serieuses-et-realistesçarpıcı kalite ne olursa olsun? Yoksa orijinal durumunda bir bozuk para mı olmalı ve mükemmel vuruş yapmalı mıyız? Bu özneldir. Modern paralar da dahil olmak üzere, bazıları tarafından MS 65 ve diğerleri tarafından MS 63 olarak derecelendirilen bazı paraları göreceksiniz. Ekledim: Zaten '' orijinal parlak '' büyük kalıntıları olan bir Constantius II nummus gördüm evet, doğru okudunuz. Diğerlerinin ortasında sıkışmış ve sıkışmış bir sikke, hepsi eski bir vazoda kilitlendi. Neredeyse eksiksiz ve turuncu-bronz renginde parlak bir para düşünün. Bu durumda, parlaklığı bir kriter olarak da dahil etmeli miyiz? Bence hayır, bu bir artı. Tüm bu nedenlerle MS 65 terimi bence saçma. Özellikle bu terim şu anlama gelir: Modern kalıplara atıfta bulunan Mint State, mükemmel bir sonuç veren titiz tekniklere göre yapılır.

Kitaplar ve kaynakları


  Bu bölüm madalyonunuzu tanımlamak için değil, referansını anlamak için kullanılır. Bir paranız olduğunda, o paranın hakkında söylenenlere her yere bakarsınız. Peki C.12 veya RIC 214 anlamı ne? Bu iki kısaltma, neredeyse her zaman bulacağınız ve bu yüzden onları burada tarif ediyorum. C Cohen için ve RIC Roma İmparatorluk Paraları için. İlk kitap Fransız ve çok eskidir. RIC, Roma sikkelerinin tamamını kapsayan 10 ciltlik bir seridir. Bu kitapların veya ciltlerin her biri, her imparator için var olan paraları listeler. Rakamlar tam olarak belirtilen parayı gösterir. Böylece, Antoninus Pius için RIC 177, Pius ödüllü ve bol dökümlü, efsane Antoninus büstünün ön yüzünde bir aureus belirler ANTONINVS AVG PIVS PP TR P XIIve ters Aequitas'ta efsane COS IIII ile bir denge ve bereket tutuyor Ayrıca var göstergeleri de göreceksiniz, örneğin RIC 1547 var, bu RIC 1547 tipinin bir varyantı olduğunu gösterir. Başka bir deyişle, küçük bir eleman nesne konumu olarak RIC 1547'den TR POT yerine TR P'den farklıdır.Bu varyantlar ya bu kitaplarda zaten listelenmiş ya da modern keşif olarak adlandırılmıştır ve bu nedenle daha önce referansta bulunulan türlerin varyantları. En iyi bilinen kitaplar neredeyse tamamen eskidir ve bazı hatalar içerir (var olmayan bir paraya gönderme, açıklama hatası, unutma vb.). Bu yüzden bu siteyi kanıt olarak fotoğrafla her madalyonun varlığını toplamak ve doğrulamak için oluşturdum. Gerekli fotoğraf sayısı çok fazla olacağından, herhangi bir çalışmanın 100 cildi aşmadan yapamayacağı şey. Buna ek olarak, her keşfi, bir kitabı veya düzeltmeyi yeniden yayınlamak zorunda kalmadan kolayca ekleyebiliriz.
  Satış sırasında belirtilen ana çalışmaların bir listesi:
 C           = Henry Cohen "Roma İmparatorluğu döneminde basılan sikkelerin tarihsel tanımı".
 RIC       = Roma İmparatorluk Paraları.
 RPC      = Roma Eyalet Paraları.
 RRC       = Roma Cumhuriyeti Sikkeleri.
 Banti      = "Cohen sistemine göre sınıflandırılmış Sesterzi ve madalyonlar. Büyük emperyal bronzlar" ve    
                 1973 yılında "Corpvs Nvmmorvm Romanorvm" Simonetti ile yapılmıştır.
 Bastien = Pierre Bastien "lyon atölyesinin sikkesi".
 Calico    = "Roma Aureii Kataloğu".
 Göbl     = Robert Göbl "İmparator Aurelianus'un sikkesi".
 Tesis     = Richard Tesisi "Roma Gümüş Paraları, 2006" ve "Roma Baz Metal Paraları, 2006". 
 Seaby   = "Robert Silver Coins Cilt II, Üçüncü baskı, Robert LOOSLEY tarafından düzenlendi, Londres, 1979",
                "Roman Silver Coins Cilt III, Londres, 1969" ve "Roman Silver Coins Cilt IV, İkinci baskı, revize edilmiş David R. SEAR, Londres, 1982".
 SEAR   = David R "Roma Paraları ve değerleri, Londres 2000".
Bununla birlikte, alıntılanan kitapların% 99'u var, bu kitaplara ek olarak, özellikle bir hazineden bir madalyonun satışı durumunda, diğer işleri teklif ettiğimiz olabilir. Örnek: Carson "Hama İstif ve Valerian ve Gallienus'un Doğu Darbeleri".

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESKİ YUNANİSTAN'DA DİN VE SANAT